woensdag 7 augustus 2013

Verschil tussen gel en acryl

Halloo!

Vandaag ga ik het hebben over iets wat denk ik wel veel mensen zich afvragen, het verschil tussen gelnagels en acrylnagels.
Veel mensen weten dat niet.. Als ik aan mensen met kunstnagels vraag of het gel of acryl is weten ze me vaak geen antwoord te geven. Dan weten ze nog niet eens wat het is, vandaar dus!



Het grote verschil ertussen is eigenlijk dat gel echt een gel is dat ze op je nagels aanbrengen en acryl is een poeder dat gemengt word met een vloeistof. Gel moet uitharden door middel van UV-licht en acryl droogt vanzelf door de lucht.

Gelnagels wordt over het algemeen minder gezet dan acrylnagels om 1 simpele reden: de nagelstylistes zetten meestal gewoon acryl. Ik vind persoonlijk gel veel beter en met veel meer voordelen. Zo bijvoorbeeld dat de acrylvloeistof kankerverwekkende stoffen bevat. Vandaar die geur, je kan er best geen drank bij in de buurt hebben omdat die stoffen daar intrekken. Acryl mag ook niet geplaatst worden als je zwanger bent, door die stoffen. Terwijl dat bij gel wel mag.
Dan weer een nadeel bij gel is dat hij wat kan branden/warm worden als je onder de lamp zit. Acryl dan weer niet.

Acryl is ook wat steviger dan gelnagels. Dat wilt niet zeggen dat gel snel afbreekt, gel is ook stevig.
Nog een voordeel van gelnagels is dat het mooier glanst dan acrylnagels.

Gelnagels:


Acrylnagels:



Maar uiteindelijk veel verschil zie je niet, maar als ik je iets zou moeten aanraden, zou ik je zeker en vast gel aanraden!

Als jij nog iets weet wat ik niet vermeld heb / wat niet juist is, mag je het zeker hieronder of in een mail laten weten, dan pas ik het meteen aan!

Sofie xxx
theartofbeautyy@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten