dinsdag 6 augustus 2013

Gelnagels met 3D-acryl strikje

Hoi meiden!

Leuk dat jullie weer even op mijn blog kijken.
Ik heb mijn blog nog niet zo lang maar merk wel dat elk bericht beter en beter gaat.
Dus vandaag ga ik jullie vers van de pers nagels laten zien, maar deze keer niet gewoon een foto, maar met elke stap die ik gedaan heb!




Zo om te beginnen bereid je je nagels voor door; je nagelriemen naar achter te duwen, je velletjes te knippen, je nagels op te ruwen, ze vorm te geven etc.
Hierna breng je een primer/bonder/hechtlaag (het is maar hoe jij het noemt) aan. 
Ik gebruik hiervoor: Magnetic Nails UV gelpolish bond, deze primer hoef je niet onder de lamp te houden. Hij trekt vanzelf in de nagel.



Als volgende breng ik een dun laagje Magnetic Nails Standard gel clear aan. Let wel op dat je laagje heel dun is en dat je de nagelriemen en nagelwallen niet raakt.



Hierna ga je de nagel wat kleur geven en alle oneffenheden in de nagel te verdoezelen. Dit doe je met de Magnetic Nails Nail plate extender. Je brengt hem aan, niet te dun aanbrengen, je mag er gewoon niets meer door zien. Niet over heel de nagel. Dan neem je je penseeltje en maak je alvast je smile-line (andersom natuurlijk) zodat het veel makkelijker is om de kleurgel aan te brengen. Op de foto hieronder zie je wat ik precies bedoel.



Hierna is het natuurlijk aan de kleur. Ik gebruikte de kleur van het merk Nails By JM, SO 111, dit is een soak-off kleur. Om wat meer leven aan de kleur te geven heb ik de gel gemengt met witte glitter van het merk Omega zoals je ziet op de foto's hieronder. Dan heb ik voor nog wat extra, nog meer glitter aangebracht op de ringvinger. 


Hierna breng je dus de echte gel die versteviging geeft. Dit mag een dikkere laag zijn.


Als dit heeft uitgehard onder de UV-Lamp moet je de vetlaag/plaklaag van de nagels afnemen. Naarna vijl je op de nagels zodat je een mooie egale nagel hebt.


Nu is het tijd voor het strikje, dit doe je met acryl. Ik heb in het midden. Waar het 'knoopje' zit nog een zilver steentje in geplaatst. Dit hoeft natuurlijk niet uit te harden.


En als laatste breng je een toplaag aan die ervoor zorgt dat je nagels glanzen en dat er geen vuil aan je nagels kan. Dit doe je met de Magnetic Nails UV gel top clear. Deze moet een ongeveer 4 minuten uitharden.


Dan neem je nog de plaklaag van de nagels af en doe je er nog een cutticle oil op. Ik gebruik niet graag echt een olie maar ik gebruik een olie op waterbasis.Dit zorgt ervoor dat je nagelriemen soepel blijven en niet gaan inscheuren.


En dit is het eindresultaat:


Wat vinden jullie van deze nagels? 
En vinden jullie het leuker als ik er telkens uitleg bij geef of gewoon een foto zet? 

Laat het me zeker weten!



Sofie xxx
theartofbeautyy@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten