vrijdag 20 september 2013

Hoe perfect je nagels lakken?


Hoi meisjes!

Haha oh nee, dat klinkt net alsof jullie 3 jaar oud zijn. Even opnieuw..;

Hoi dames!

Beter niet?
Als ik zo in de stad loop en naar de gelakte vingers van sommige vrouwen kijk, denk ik soms toch ook; OH NEE!
Vandaar dit artikel, ik denk wel dat elk meisje er wat aan heeft als ze weet hoe ze nou perfect haar nagels kan lakken. 
Ik laat jullie alle stappen zien die ik doe, ik hoop dat jullie alles goed snappen, en als er vragen zijn, hoor ik het graag!




Als eerste begin ik met een doorzichtige basislaag aan te brengen, dit is zodat je nagels niet geel gaan verkleuren. Ik geef het toe, eigenlijk doe ik dit nooit, het vraagt een pak meer tijd en je nagellak droogt veel minder snel door dat ene laagje meer, haha.

De volgende stap die ik doe is mijn kleurlak goed mengen. Ik gebruik de kleur 33 van Essence. Het eerste wat ik doe is een stipje op de voorkant van de nagel zetten, omdat je je daar het meeste stoot met je nagels en het dus wat steviger is. (let niet op mijn lelijke nagels, dit komt omdat ik heel de zomer gelnagels heb gehad)



Hier na ga je een 'streepje' trekken van aan de nagelriemen tot aan het einde van je nagel, let er op dat je je nagelriemen absoluut niet raakt, ik blijf er altijd een mini mini mini millimetertje van af. Maar let er ook wel op dat je niet een rechte afronding hebt aan je nagelriemen maar dat hij mooi de vorm is van je nagelriemen.



Dan zet je je borsteltje aan je nagelriemen en ga je een bochtje maken zodat je aan de zijkant bent van je nagels, dan ga je naar onder tot op het einde van je nagels. Let er op dat je je nagelriemen en -wallen niet raakt. 



En dat doe je dan ook aan de andere kant.



Breng hier nog een kleurlaag over, laat het drogen en werk af met een topcoat!
En dan is dit het eindresultaat;



Zo, ik hoop dat jullie dit duidelijk vonden, en een leuk artikeltje, laat het me zeker weten!

Veel liefs, Sofie

1 opmerking: